B2B prodaja v dobi interneta


Za vas smo preverili, kakšne trende lahko pričakujemo v letu 2016 na področju B2B spletne prodaje.

E-Commerce trendi v 2016

V letu 2016 lahko pričakujemo, da se bodo nekateri trendi iz leta 2015, pa tudi še iz leta 2014, nadaljevali ter uveljavili nekateri novi.

Rast spletnega nakupovanja se bo nadaljevala tudi v letu 2016 na ocenjenih 327 milijard dolarjev globalno. Največji trg bo tudi v letu 2016 zagotovo Kitajska. Drugi bo ostal trg Združenih držav in tretji trg Velike Britanije. Pričakuje se kar 45% rast v primerjavi z 2015!

Močan trend bo zagotovo rast mobilnega nakupovanja. Danes je pametni mobilni telefon že skoraj nuja in v zadnjih treh letih so ga uporabniki sprejeli kot multifunkcijsko napravo, s katero lahko počnejo veliko stvari. Tudi nakupujejo. Podjetje za spletno analitiko Kissmetrics je objavilo študijo, ki kaže, da je globalno preko tretjina spletnih nakupov opravljenih na mobilnem telefonu. Prav tako je zanimiv tudi podatek, da se kar 78% iskanj z mobilnega telefona zaključi s spletnim nakupom ali tradicionalnim obiskom prodajnega mesta. Tega dejstva se večina lastnikov spletnih trgovin in spletnih strani še ne zaveda. V letu 2016 tako priporočamo, da se vsaj del denarja namenjenega digitalnemu oglaševanju usmeri v aktivnosti povezane z mobilno izkušnjo uporabnika

Spletno nakupovanje pridobiva dodatno podporo tudi s strani logističnih podjetij. UPS je, recimo, že uvedel dostavo ob nedeljah v partnerstvu z Amazonom. Prav tako vsa logistična podjetja močno lobirajo pri svetovnih organizacijah za nadzor zračnega prometa z idejo o dostavi z droni – avtonomnimi mini helikopterji. Tradicionalni trgovci omogočajo nakupovanje na spletu in prevzeme v lokalnih trgovinah in s tem omogočajo kupcem prihranek na poštnini. Skratka spletna trgovina (e-commerce) je v polnem pogonu in bo v 2016 še rasla.

Razlika med B2C in B2B kupci 


V letu 2012 je bilo spletnih kupcev, ki primarno naročajo na spletu 167 milijonov. Leta 2016 se ocenjuje na 192 milijonov. Ti kupci se delijo na B2B (Business to business) – poslovne kupce in pa B2C (Business to customer) končne kupce.

V kolikor imate spletno trgovino je dobro razumeti osnovne razlike med njimi. B2C kupec je nekdo, ki kupuje izdelke zase. Ti kupci potrebujejo informacije o izdelkih povezane z uporabo ter veliko vizualnega gradiva. Prav tako imajo željo po hitri dostavi in posebnih ugodnostih, recimo brezplačna poštnina in razne akcijske ponudbe ter popuste. B2B kupec pa je kupec, ki naroča izdelke v poslovnem odnosu. To pomeni, da potrebuje podatke o točni zalogi, podatek o ceni katero ima dogovorjeno z dobaviteljem, dostop do morebitnih varnostnih listov in tehničnih podatkov izdelka ter druge specifične vsebine vezane na njihov poslovni odnos. Kar deluje v B2C trgovini ni nujno, da bo delovalo v B2B trgovini. Zato je potrebno dobro poznati svoje kupce, da jim kot lastnik spletne trgovine lahko ponudite točno tiste informacije, ki jih potrebujejo.

S tem, ko postaja spletno nakupovanje samoumevno za končnega kupca, pa to vpliva tudi na rast B2B segmenta. Tudi v B2B segmentu izdelke naročajo ljudje. Ti ljudje danes pričakujejo prednosti spletnega naročanja tudi v svojem poslu. Tako si želijo, da bi čim več nabave opravili preko spleta in tako optimizirali svoj čas in natančnost naročil. Vedno več dobaviteljev ponuja B2B spletno trgovino in celo dodatno stimulira kupce, ki naročajo preko tega kanala. S prilagoditvijo B2B trgovin mobilni izkušnji pa se proces naročanja še olajša in pohitri. Če ste v B2B trgovinskem odnosu potem je zgolj vprašanje časa, kdaj boste imeli svojo B2B trgovino. Kdor se bo predolgo upiral bo imel težave. Zagotovo.

5 ključnih prednosti spletne prodaje


1. Vaša trgovina je vedno odprta
V današnjem hitrem svetu, kjer je čas zelo pomemben so se tako B2C kot B2B kupci navadili na nakupovanje v svojem tempu in pod svojimi pogoji. S spletno trgovino boste tako na voljo kadarkoli. Pomembno je zavedanje, da trgovina ni nujno namenjena zgolj nakupovanju. V veliki meri služi kot informacijski portal, kjer kupci zbirajo informacije o izdelku. To je še bistveno bolj pomembno v B2B poslovanju.

2. Vaš poslovni prostor je lahko zgolj pisarna
Spletna trgovina ne potrebuje razstavnega prostora, saj je izložbeno okno dosegljivo na internetu. Prav tako je mogoče z dobrimi dogovori z dobavitelji urediti poslovanje brez velikega skladiščnega prostora, saj lahko dobavitelj pošlje izdelek naravnost vašemu kupcu. Tako ste še dodatno varčni. Prav v teh stvareh se skriva razlog za nižjo spletno ceno od cene v tradicionalni trgovini.

3. Natančne meritve in poslovna analitika
Analitika je ključnega pomena za kakovostno poslovno odločanje. Spletna prodaja omogoča meritve z izjemno globino in natančnostjo. Z lahkoto lahko pridobite podatke o časovnih oknih, ko je prodaja najučinkovitejša. Prav tako lahko z nekaj kliki preverjate zgodovino posameznih kupcev in krojite akcije samo za njih. Na primer kupec A redno kupuje nek izdelek in s sodobno B2B spletno trgovino (pa tudi B2C trgovino) lahko pripravite avtomatizirane akcijske ponudbe zgolj za tega kupca in zgolj za ta izdelek ali morda nek sorodni izdelek katerega prodajo bi radi pospešili. 

4. Preprosta podpora večjezičnosti in prodaji po celem svetu
Globalni trg je s spletno trgovino dosegljiv za delček denarja, ki bi bil potreben za fizično lokalno prisotnost. Prav tako sodobne spletne trgovine z lahkoto podprejo številne jezikovne mutacije. Oglaševanje pa je lahko izjemno targetirano in natančno z uporabo Google oglasov ali drugih podobnih ponudnikov.

5. Hitro in učinkovito testiranje trga

S spletno prodajo lahko tudi večja podjetja na preprost in relativno poceni način preverijo, ali bo njihov nov produkt zanimiv na nekem geografskem trgu. Prav tako lahko dodatno preverijo cenovno politiko in zberejo prve odzive kupcev. Če se prodaja obnese je tako odločitev o fizičnem vstopu v nek trg (morda preko distributerjev) bistveno lažja in utemeljena.


Ključni doprinosi spletne B2B trgovine


B2B spletna trgovina je sodoben način poslovanja z vašimi poslovnimi kupci. Omogoča naročanje kjerkoli in kadarkoli. Informacije, ki jih vaši kupci sedaj pridobijo preko tiskanega kataloga, preko telefonskega klica in z osebnim obiskom bodo s kvalitetno B2B platformo vedno dostopne. Prav tako je zelo pomembno, da lahko vse te informacije omogočate v vseh svetovnih jezikih. 

Hitrost obrata zaloge se prav tako poveča, saj lahko s kvalitetno integracijo vašega ERP sistema (ODOO, Icenter, Pantheon,…) vaši kupci naročila oddajo do zadnje minute pred dostavno službo. Prav tako je ob integraciji trgovina povezana z ERP-jem kar omogoča avtomatski prenos novih naročil in zagon toka dokumentov od naročilnice naprej.
 
S tem, ko omogočate vašim partnerjem dostop do informacij na spletu, lahko tudi zagotovite, da so vsi podatki vedno posodobljeni in ni navzkrižnih informacij med verzijami katalogov in tehničnih listov. To razbremeni tudi vaše komercialiste na terenu, ki se tako lahko več ukvarjajo s poslovnimi odnosi in ne samo s pobiranjem naročil in odgovarjanjem na nešteta vprašanja. Tako se gradijo boljši poslovni odnosi, kar se pozna tudi v številkah.

Tehnična izvedba spletne trgovine


Obstaja več načinov tehnične izvedbe spletne trgovine. Najpreprostejše različice se upravlja v celoti ročno. Recimo vpisovanje zaloge artiklov, dodajanje novih artiklov, posodabljanje cen in kreiranje akcijske ponudbe. Naprednejše trgovine so vsaj v sklopu branja zaloge ter cene povezane z ERP sistemom. Najsodobnejše pa podpirajo celovito integracijo vašega ERP sistema in skladiščnega programa. Tehnično se podatke največkrat izmenjuje v standardnih oblikah kot je XML datoteka. Lahko pa se sisteme povezuje tudi direktno z povezovanjem baz podatkov in pa z vzpostavitvijo posebnih protokolov (webservice).

Kako vam lahko Edinet pomaga izboljšati B2B poslovanje?


Edinet je modularno zasnovana B2B poslovna aplikacija ki vam omogoča nakup zgolj tistih funkcionalnosti, ki jih dejansko potrebujete.  Izbirate lahko med številnimi moduli, kot so izdelki, naročila, reklamacije, generator kataloga in še več. 

Edinet omogoča vašim poslovnim kupcem, da izdelke v B2B poslovanju pregledujejo in naročajo kadarkoli in kjerkoli 24/7 – brez zamudnih telefonskih in email razlag in brez napak v naročilih. Primerna je za B2B podjetja, ki želijo optimizirati svoj čas in izboljšati proces naročanja.

Naročanje izdelkov, priprava ponudb, pregled prodaje, poslovna analitika in še marsikaj je na voljo tako na navadnem računalniku, kot prenosniku, tablici in na vašem  mobilnem telefonu Android, Windows Phone ali Apple. 


Preverite še številne druge ugodnosti B2B poslovanja z EDINET na www.edinet.si in rezervirajte vašo predstavitev z našim svetovalcem na #EM#696f646c4460626e7c6678257f64#EM#