Dobra prisotnost na spletu


Ko pomislimo na spletno prisotnost podjetja, se marsikomu misel ustavi pri spletni strani. Splet pa je danes še veliko več, kot samo predstavitev podjetja. Spletni portali, družabna omrežja, videokanali, mobilni splet.... vse to ima potencial postati orodje naše komunikacije s kupci.

Danes namreč ni pomembno zgolj to, da smo na spletu prisotni, pomembno je, da nas kupci najdejo in po možnosti od nas tudi kaj kupijo! Zato zgolj biti prisoten ni več dovolj. Na spletu moramo biti vidni in aktivno nagovarjati kupce s t.i. pozivi k akciji (call to actions).

Vendar moramo pri tem paziti na to, da imamo različna podjetja v različnih panogah različne potrebe po spletnem nastopu in ni nujno, da podjetja v isti panogi uporabljamo iste kanale komuniciranja.

Odvisno od velikosti našega posla in naše ciljne publike naj bo naš nastop na spletu večstranski in naj vzpodbuja komunikacijo z obiskovalci.

Večinoma potrebujemo spletno stran, ki je osnova. Lahko je zgolj vizitka podjetja s kontaktnimi podatki in/ali obrazcem za oddajo naročila, lahko je obsežna spletna trgovina s številnimi izdelki, portal z naborom prispevkov, ali pa zahtevna poslovna spletna stran z dodatnimi kanali komuniciranja, npr. intranet/ekstranet.

Primer, primer!


Vzemimo kot primer računovodski servis.

Manjši računovodski servis z omejenim naborom strank, ne potrebuje veliko. Dovolj je že osnovna spletna predstavitev, kjer ima kontaktne podatke in mogoče obvestila strankam glede novosti v računovodstvu. Poleg manjše spletne strani potrebuje elektronsko pošto, domeno in gostovanje. Lahko si sicer omisli še predstavitev na Facebooku, vendar predvidoma zaradi manjšega dosega strank, stran ne bo veliko aktivna, kar pa za nemoteno delovanje podjetja ni bistveno.

Nasprotno pa velik računovodski servis vzdržuje večje število strank in tudi išče poti nabora novih strank. Tovrsten servis zagotovo potrebuje nekoliko večjo spletno stran, kjer mogoče objavlja tudi praktične računovodske nasvete in spodbuja stranke k interakciji s pozivi - na strani ima obrazec za kontakt, mogoče prijava na e-pošto, preko katere naročnike nato obveščajo o novostih v računovodstvu in spremembah pri poslovanju (skratka, pošiljajo koristne nasvete in ne zgolj prodajajo svoje storitve!). Tovrstno podjetje se že lahko tudi pojavlja na družabnih omrežjih, kjer uporabnike angažira na še bolj intimen način, npr. z nagradnimi vprašanji, koristnimi nasveti, ali preprosto delijo utrinke iz svojega vsakdana.

Nastop na družabnih omrežjih


Dandanes si posel brez prisotnosti na družabnih omrežjih že težko predstavljamo. Na Facebooku je namreč že milijarda uporabnikov - potencialnih kupcev, zato je nujno, da smo tam tudi mi! Druga priljubljena družabna omrežja so še G+, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn, če naštejemo le nekaj večjih.

Nastop na družabnih omrežjih mora biti premišljen in nadzorovan. Naše najmočnejše orodje komunikacije so slike, ki sprožijo tudi največ odziva. Kratka besedna sporočila so ok, vendar jih je bolje podpreti s sliko, ki sproža več čustev pri uporabnikih. Priljubljeno je tudi dodajanje raznih videoposnetkov, ki pa so lahko nekoliko problematični. Video posnetkov namreč marsikdo ne mara, saj jih v službi ne morejo gledati, doma pa pozabijo nanje, naš prispevek pa mimogrede potone v zgodovino. Marsikdo se tudi "ustraši" predolgih posnetkov in tiste daljše od minutke avtomatično ugasne že na začetku.

Vedno vključimo poziv k akciji!


Vsaka spletna stran in tudi drugo komuniciranje (npr. oglasi) morajo vsebovati poziv k akciji (call to action), sicer kupec mogoče ne razume, kaj se od njega pričakuje. 

Pozivi k akciji so recimo
  • telefonska številka (Pokličite nas še danes na 01/23456789)
  • email naslov 
  • obrazec za povpraševanje: Tu naj stranke pustijo vsaj en podatek (telefon, mail), kamor jih lahko kontaktiramo! Obrazci so lahko zelo preprosti (ime, e-mail in sporočilo), lahko pa omogočajo več izbirnih opcij in celo pošiljanje datotek, npr. s specifikacijami naročila. (Izpolnite obrazec z vašimi podatki in sporočilom!)
  • komentiranje vsebin: strokovni prispevki, nasveti in novice so idealni za komunikacijo s strankami, saj se navade iz družabnih omrežij (komentiranje, všečkanje) prenašajo tudi na spletne strani - naši obiskovalci si namreč želijo komunicirati z nami in tudi pričakujejo obojestransko komunikacijo!
  • prijava na e-novice: obiskovalci vpišejo svoj e-naslov v zameno za prejemanje naše e-pošte. (Vpišite vaš e-naslov za prejemanje brezplačnih koristnih nasvetov!)
  • nagradne igre: obiskovalci bodo visoko motivirani za sodelovanje, pri tem bodo z veseljem pustili svoje kontaktne podatke v zameno za nagrado, mi pa tako gradimo bazo naročnikov, ki jih zanimajo naše storitve - ali pa le naša nagrada, vedno obstaja rizik! (Zaupajte nam vaš e-naslov in se potegujte za privlačne nagrade!)

E-mail marketing


Ne ustrašimo se zvenečega naziva, tu ne gre za nič drugega kot direktna sporočila, ki potekajo po elektronski pošti. Z nagovarjanjem kupcev ena na ena se izognemo brezosebnim oglasnim sporočilom. Pri tem imejmo v mislih, da kupci ne želijo prejemati večjih količin oglasov v nabiralnike in nas bodo v primeru tovrstne prakse hitro izbrisali. Raje se poslužujmo občasnih koristnih nasvetov in prispevkov, ki lahko izboljšajo delovno uspešnost ali življenje naših strank.

Večji učinek prijave na mailing (zbiranje e-naslovov) je, če naročniku na novice v zameno za e-naslov nekaj podarimo. Najpogostejša praksa je možnost prenosa brezplačnega e-priročnika, npr. o vodenju podjetja z računovodskega vidika - kaj potrebujemo, kako morajo biti dokumenti urejeni, ipd.

SEO in SEM


2 kratici, ki ju v svetu spleta vse pogosteje slišimo. Gre za izboljšanje naše pozicije na iskalnikih (optimizacija za iskalnike) in plačano oglaševanje naših storitev na spletu (recimo Adwords), ki zagotovi najhitrejši odziv kupcev v obliki povpraševanj oz. nakupov. Če nismo na prvi strani iskalnikov, za kupce ne obstajamo, saj kot relevantne razumejo predvsem najvišje rangirane zadetke!

Za konec


Dobro prisotnost na spletu dosežemo z uporabo več različnih kanalov komuniciranja z našimi kupci. Vedno upoštevajmo dvostransko komunikacijo, spremljajmo želje naših kupcev, jih aktivno nagovarjajmo in vedno vključimo še poziv k akciji. Najpomembnejše na spletu je biti viden, pa tudi ažuren. Zato po vzpostavitvi vaše spletne strani, profilov na družabnih omrežjih in e-poštnih sporočil, nanje nikar ne pozabite ter negujte odnose z vašimi strankami tudi na spletu!

Kako na splet? Pokličite nas na 082 001 770 ali pišite na #EM#696f646c4460626e7c6678257f64#EM# in pomagali vam bomo!


Kristina Jug

Vodja marketinga
vse zgodbe tega avtorja