GDPR: Ali dejansko potrebujete nova soglasja uporabnikov?


Uredba zahteva, da morajo po 25. maju 2018 vse tržne in prodajne aktivnosti, ki uporabljajo katerekoli osebne podatke, imeti zagotovljena potrebna soglasja uporabnikov.
Uredba zahteva, da morajo po 25. maju 2018 vse tržne in prodajne aktivnosti, ki uporabljajo katerekoli osebne podatke, imeti zagotovljena potrebna soglasja uporabnikov.

To ne pomeni, da morate soglasja pridobiti pred 25. majem, ampak pred izvedbo naslednje trženjske ali prodajne aktivnosti, ki vključuje uporabo osebnih podatkov.
Torej, po 25.05. ne smete pošiljati sporočil fizičnim osebam, ki niso podale soglasja. Po sprejetju zakona pa bo predvidoma veljalo še prehodno obdobje, torej vmesni čas, ki bo namenjen pridobivanju soglasij za nazaj in v katerem lahko poskrbite za popolno skladnost z GDPR direktivo. 

Torej, če se odločite, da to leto uporabnikom ne boste pošiljali več spletnih novičk, ne potrebujete pridobiti soglasij do petka, 25. maja, ampak do datuma, ko boste naslednjič pošiljali spletne novičke!

Uporabniki so z uveljavitvijo uredbe dobili pravico do obveščanja, popravka in izbrisa njihovih osebnih podatkov. Če shranjevanje teh podatkov ni nujno potrebno, morajo podjetja za to dobiti dovoljenje uporabnikov. Nova uredba ščiti le podatke fizičnih oseb, in ne tudi pravnih.

Priporočamo, da z vašo pravno službo ali strokovnjaki s tega področja preverite, ali morate v vašem primeru za vse uporabnike ponovno pridobiti soglasja, ali to ni potrebno, ter prečistite oziroma uredite vaše baze podatkov.

Kdaj je soglasje uporabnika veljavno in kateri pogoji morajo biti izpolnjeni?


Kako pridobiti nova soglasja? 

Navodila za uporabnike myPortal


  1. Za vse uporabnike, ki jih želite ponovno pozvati za soglasje, bo v novem modulu Zasebnost omogočeno sistemsko pošiljanje elektronskega sporočila za pridobivanje soglasij. Sporočilo lahko sami posodobite.
  2. Tistim, ki uporabljate storitve myPortala za pošiljanje masovne pošte se bodo po uporabi te funkcije odjavila celotna baza od pošiljanja e-sporočil. Uporabniki, ki bodo prejeli pošto so le tisti, ki so sprejeli nove pogoje o zasebnosti in so dali soglasje za sprejemanje poštnih sporočil.
  3. Pred tem korakom, pa morate imeti urejene Pogoje zasebnosti, ki so skladni z GDPR.
  4. Če ste v fazi preverjanja vaših baz uporabnikov, lahko to funkcionalnost naknadno uporabite in določenim uporabnikom, za katere imate predhodna soglasja skladna z GDPR, ročno nastavite soglasje.

To funkcionalnost pridobivanja soglasij omogočamo tudi tistim, ki za pošiljanje masovne masovne pošte uporabljate druge ponudnike, npr. Mailchimp. Razlika je ta, da boste morali bazo pri vašem ponudniku storitve samostojno uskladiti. Storitev se obračuna glede na število prejemnikov sporočila v okviru vašega skrbniškega paketa. Če vaš paket ne zadostuje za predvideno število prejemnikov sporočila, vsa dodatna poslana sporočila obračunamo po ceniku.

 

Kristina Jug

Vodja marketinga
vse zgodbe tega avtorja