Google spremenil prikaz iskalne strani!


V februarju je Google presenetil s posodobitvijo izgleda strani rezultatov iskanja. Navidezno majhna sprememba pa prinaša skrite posledice.
V februarju je Google presenetil s posodobitvijo izgleda strani rezultatov iskanja. Navidezno majhna sprememba pa prinaša skrite posledice.

Google je v zadnji posodobitvi umaknil prikaz stranskih oglasov na desni strani zaslona v rezultatih iskanja, hkrati pa v vrhnjih pozicijah oglasov razširil število oglasov na 4. Število rezultatov s 4 oglasnimi zadetki se iz dneva v dan veča, vendar prikaz oglasov zaenkrat ostaja enak.

Kakšen je novi izgled strani rezultatov iskanja?


google

Kaj to pomerni za Google oglaševanje?


Oglasnih mest je sedaj manj na voljo, saj odpade do 7 prikazov strankih oglasov. Oglasi se sedaj še vedno pojavljajo na vrhu in spodaj pod zadetki. Stranski oglasi sicer niso prinašali veliko rezultatov, vendar sprememba lahko za manjše oglaševalce pomeni velik udarec, saj se bodo morali za pozornost boriti z večjimi oglaševalci. Lahko tudi pride do dviga cene na klik, saj bo borba za pozicije večja.


Kaj sprememba prinaša za SEO?


Število organskih zadetkov na rezultatih iskanja ostaja nespremenjeno, in sicer 10 na stran. Pojavi pa se pomembna razlika – prvi organski rezultati so sedaj namreč pomaknjeni nižje! V določenih primerih, npr. pri iskanju informacij na tablicah ali prenosnikih to pomeni, da se prvi organski zadetek lahko pojavi celo „below the fold“ - torej ga v prvem pogledu na zaslonu niti ne vidimo, ampak se moramo pomakniti nižje po strani!

Primer:

above the fold

Vidite organske zadetke? 

Google gre torej po poti Facebook velikana, ki krči organski doseg in ubira vižo, da če želiš biti viden, moraš plačati za zakup prostora na ekranu uporabnika. Zadnja Google sprememba torej predvideva ravno to: večji poudarek daje plačanim oglasom in manjši organskim zadetkom.

Za SEO pa preprosto pomeni – potrebno se bo še bolj potruditi, da pritegnemo pozornost naših uporabnikov!

Pozicije na iskalniku niso samo po sebi umevne, zanje se je potrebno potruditi. Bodisi to pomeni odličen SEO ali oglaševanje na iskalniku Google.

Težava lahko nastane pri spletnih strani, ki ne polno izkoriščajo vseh kanalov doseganja uporabnikov. Npr. strani, ki se zanašajo izključno na SEO, bodo lahko izgubile del obiska. Strani, ki se zanašajo na zgolj Google oglaševanje, bodo morale optimizirati svoje oglasne kampanje, da bodo kupcem servirale kar najbolj relevantne oglase glede na iskalne izraze.

Kam gre Google?


Zadnja posodobitev kaže, da je Google storil še korak naprej k mobile-first delovanju. Kot vemo, mobilni prikazi niso podpirali prikaza oglasov na desni strani, prav tako pa mobilni rezultati zadetkov favorizirajo strani, ki so mobilnikom prijazne. Kot kaže, bo Google svojo mobile-first usmeritev še bolj uveljavljal.

Ste že videli novo podobno rezultatov iskanja?


Več branja >

Kristina Jug

Vodja marketinga
vse zgodbe tega avtorja