Je optimizacija spletne strani res potrebna?


O optimizaciji za iskalnike je zadnje čase veliko govora. O trikih in nasvetih, o tem, kaj deluje in čemu se izogibati. In o spremembah, ki jih uvaja Google v svoj spletni iskalnik in ki bodo spremenile pravila dela. Pravila SEO optimizacije so živa, tako kot je živa panoga, ki se venomer spreminja.

Gremo na začetek. 

Imeti spletno stran danes v poslovnem svetu ni več luksuz, temveč nuja. Število ljudi, ki za iskanje informacij najprej uporabijo splet, namreč močno narašča. Pri tem si jih večina pomaga z iskalniki, med katerimi močno prednjači Google. 

Pravilo prve strani 

Biti čim višje na iskalnikih pomeni, da te kupci lažje in hitreje najdejo. Nekoč je veljalo, da če te ni na spletu, ne obstajaš. Danes pa zlato pravilo pravi: če nisi na prvi strani iskalnika, ne obstajaš! Kupci bodo kot relevantne informacije namreč smatrali zgolj tiste, ki jih bodo pri iskanju našli na prvi strani, saj bo le redkokateri uporabnik pri iskanju šel dlje od tretje strani zadetkov. Višja pozicija tako zagotavlja večje število obiskovalcev naše strani in posledično večjo možnost prodaje. 

Kako priti na prvo stran? 

Načinov, kako lastno spletno stran spraviti na prvo stran iskalnikov je več. Najhitreje bomo med prvimi zadetki, če se poslužimo plačanega oglaševanja, npr. Google Adwords, ampak o tem več prihodnjič. Druga možnost je optimizacija spletnih strani (Search Engine Optimization – SEO). To je v bistvu skupek aktivnosti, ki jih izvajamo na spletnih straneh (naših in drugih), da dosežemo čim višje pozicije na spletnih iskalnikih. Ta način je dolgotrajnejši kot plačano oglaševanje, vendar dologoročno prinese boljše rezultate, saj spletni strani pozicijo zvišujemo na naraven način, tako da jo naredimo bolj iskalnikom prijazno. 

Najboljši in najhitrejši način pa je uporaba obeh metod hkrati – torej kombinacija plačanega oglaševanja na ključne besede in izvedba SEO aktivnosti na spletnih straneh. 

Kaj lahko sam storim za boljšo pozicijo moje spletne strani? 

Ena glavnih točk pri SEO optimizaciji je prepoznavanje dobrih, predvsem pa pravilnih ključnih besed, ki morajo kar najbolje opisati vašo dejavnost, oz. izdelke in storitve. Ključne besede namreč ne nosijo tega naziva zaman, saj so odločilne tako pri iskalnem procesu, ki ga uporabljajo vaši kupci, kot pri definiranju vašega posla. 

Poleg izbora ključnih besed lahko izvajamo aktivnosti na naši spletni strani (t.i. on-site) in aktivnosti na drugih spletnih straneh (off-site). 

On-site optimizacija so prilagoditve, ki jih izvajamo na naši lastni spletni strani za izboljšanje pozicije. Te aktivnosti vključujejo dela na: 
  • meta opisih (kratek povzetek teksta, ki je bistven za vsebino, in se prikazuje med zadetki iskanja na Googlu) 
  • poimenovanje slikovnega gradiva (primer: namesto IMG1205.jpg, naj ime opisuje sliko:, hkrati podamo še alt opis slike) 
  • smiselno poimenovanje datotek (kot so .pdf, .doc,... primer: namesto DAT0039-ver02.pdf, naj ime vsebuje opis) 
  • sami strukturi spletne strani 
  • in navzkrižnih povezavah (cross-links) na naših straneh (pravilno povežemo vsebino spletne strani z ene vsebine na drugo) 


Najprej seveda ustvarimo iskalnikom ugodne pogoje na lastni spletni strani, nato pa lahko začnemo z aktivnostmi na drugih spletnih straneh (off-site). Te aktivnosti naj zagotavljajo povratne povezave do naše spletne strani z drugih naslovov (npr. forumi in blogi), vpis v spletne imenike, pojavnost v družabnih medijih (Facebook, Twitter, G+, Pinterest,...) in seveda omenjanje naših izdelkov, storitev ali našega podjetja. S temi aktivnostmi si zvišujemo kredibilnost in višamo pozicijo na iskalnikih, saj nas le-ti lažje prepoznavajo. 


POZOR! 

SEO optimizacija mora biti subtilna in premišljena, predvsem pa mora delati za uporabnika, ne za iskalnike. S preveč agresivno optimizacijo lahko namreč kmalu dosežemo nasprotni učinek od želenega – namesto, da bi se nam pozicija na iskalnikih višala, nas iskalniki kaznujejo z nižjo pozicijo oz. nas celo izobčijo, ko ugotovijo, da jih “želimo prelisičiti”. Med te aktivnosti spada npr: nerelevantna vsebina s preveč ključnimi besedami, skrivanje besedila kot del ozadja ali prikazovanje različnih spletnih strani glede na to, ali jo zahteva iskalnik ali uporabnik. 

Kako naprej? 

Optimizacija spletnih strani je dolgoročna rešitev za izboljšanje naše pozicije in vidnosti na iskalnikih. Za velik del optimizacije lahko sicer poskrbimo sami, vendar se moramo na področju veliko izobraževati, slediti trendom in nasvetom, ter konec koncev veliko sami delati na tem, kar nam seveda odžira čas, ki bi ga lahko sicer posvetili svojemu poslu. Naš nasvet je, posvečajmo se tistemu, v čemer smo dobri (naš posel), optimizacijo spletnih strani pa prepustite SEO strokovnjakom, ki bodo hitreje prišli do želenih rezultatov. 


Vas zanima, kako se vaša spletna stran pozicionira na Googlu in kako izboljšati vašo pozicijo? 
Pošljite nam e-mail na #EM#696f646c4460626e7c6678257f64#EM# z URL naslovom vaše spletne strani in ključnimi besedami, ki so relevantne za vašo spletno stran in bi jih radi preverili. 

 

Kristina Jug

Vodja marketinga
vse zgodbe tega avtorja