Kako s spletno stranjo na tuje trge


V času krize podjetniki iščemo nove načine prodaje in nova tržišča. Vstop na tuje trge je dandanes skorajda nujen, načinov, kako to lahko storimo, pa je več.

Na tuje trge lahko vstopamo tako s pomočjo lokalno prisotnih enot, zastopnikov in prodajnikov, kot tudi preko naše spletne strani! Ta način vstopa na tržišče je enostaven in učinkovit - na spletu smo namreč na voljo velikemu številu potencialnih kupcev, ki iščejo točno take rešitve in produkte, kot jih ponujamo mi! 

Spletna stran je ogledalo našega posla. 


Spletna stran mora vašim kupcem podati informacije, ki jih potrebujejo. Če ciljate kupce na tujih trgih, jim morate zagotoviti informacije v njihovem jeziku, da bodo lahko razumeli vašo ponudbo. Pri tem so zelo pomembni kakovostni prevodi vaših spletnih vsebin. 

Ni namreč hujšega za potencialnega kupca, kot da naleti na spletno stran s slabimi prevodi, nerazumljivim besedilom in vsebino, ki je prevedena z npr. Google Translate. Kar pomislite na sporočila, ki jih v elektronski poštni predal dobite od “afriških dedičev”, ki vam obljubljajo milijone, in kako se velikokrat nasmejite ob njihovi “slovenščini”.  Saj si tega ne želite na svoji spletni strani? 

Priskrbite si prevode, na katere boste ponosni! Prevajalske agencije nudijo prevode v številne jezike, pazite le, da izberete prevajalce, ki se bodo spoznali na vaše področje dela in specifične izraze vašega posla, ki lahko korenito prispevajo k uspehu (ali neuspehu) na tujih trgih. 

Poleg dobrih prevodov je na spletni strani za tuje trge pomembno, da so jezikovne različice strani primerno izpostavljene, da jih kupci hitro dobijo, še bolje pa je, da spletna stran sama prepozna, s katerega tržišča prihaja kupec in ga preusmeri na pravilno jezikovno različico strani. 

Primer, primer! 


Denimo, da prodajate kopalniško pohištvo in si želite prodreti na tržišče Belenuksa. Beneluks sestavljajo Belgija, Nizozemska in Luksemburg, uradni jeziki pa so nizozemski, francoski in nemški. Zaradi bližine je tržišče zanimivo tudi za marsikatero slovensko podjetje, skupaj pa ima cca. 27 milijonov potencialnih kupcev. 

Na tržišče lahko poskusite vstopiti preko zastopnikov ali poslovne enote, vendar morate za kupce vedno zagotoviti tudi informacije na spletni strani, saj danes večina kupcev, predvsem mlajših, informacije najprej preveri na internetu! 

Najboljša praksa tako je: 

  1. prevedite vašo spletno stran v materni jezik ciljanega tržišča 
  2. vašo spletno stran in posel oglašujte lokalno, torej ciljano targetirajte kupce, ki jih želite pridobiti na določenem tržišču
  3. bodite prisotni tudi na družabnih omrežjih in redno spremljajte komunikacijo s strankami na tujih trgih. 


Kristina Jug

Vodja marketinga
vse zgodbe tega avtorja