Načrtovanje za zadovoljstvo uporabnikov


Sodobne informacijske tehnologije so postale nujen del naših vsakdanov, saj nam omogočajo plačevanje s kreditnimi karticami, hiter in ugoden pretok informacij, sodobno poslovanje in nas povezujejo preko omrežij (družabnih, gsm, tv,...). Vsakdo doživlja tehnologijo in njen napredek na sebi unikaten način. Zato imamo uporabniki svoja pričakovanja glede naše uporabniške izkušnje pri uporabi oz. delovanju naprav in sistemov, do najbolj preproste spletne strani.

Načrtovanje je ključ 


Načrtovalci uporabniške izkušnje imamo tako pred seboj težko nalogo – pripraviti produkt na uporabniku čimbolj jasen in razumljiv način, da bo lahko ta produkt enostavno uporabljal. Navadno se pri tem poslužujemo uveljavljenih praks ali celo zapisanih standardov. Pri svojem delu tako sledimo splošno uveljavljenim pravilom, ki so se izoblikovala tekom razvoja tehnologije. Primer: smiselno je, da je gumb za izključitev rdeče in ne zelene barve, na njem pa je križec in ne kljukica. 

Žal še vedno vse prepogosto srečujemo izdelke z neprilagojenim uporabniškim vmesnikom.

Primer merilnikov v avtomobilu 


Spomnimo se merilne plošče v enem izmed avtomobilov, ki je imel vse merilnike načrtovane tako, da se je vrednost dvigala v smeri urinega kazalca. Žal pa je bil merilec goriva načrtovan ravno nasprotno. Prazno posodo za gorivo je merilnik prikazal s položajem skrajno desno. Seveda smo za pomoč morali poklicati asistenco na cesti, kajti ostali smo brez goriva! 

Vsakdo se lahko nauči posebnosti, kot je bil ta merilnik, ampak dober načrtovalec upošteva pravilo: “Uporabniku ne sme biti potrebno posebej pomniti lastnosti vmesnika, da z njim lahko operira.” Ključ do dobre izkušnje je intuitivnost

Torej, ko naslednjič ne boste dojeli vseh funkcij, ki jih nudi tehnološko dovršen izdelek, niste krivi vi. Krivi smo mi, načrtovalci. 

Osnovni uporabniški vmesniki 


V grobem delimo uporabniške vmesnike na vizualne, zvočne in taktilne. Primer vizualnega vmesnika je klasičen spustni meni, zvočni vmesnik je opozorilni signal za varnostni pas in taktilni je lahko preprosto stikalo za luč, ki ga najdete in vključite v popolni temi (ali pa ga ne najdete in potolčete kolena). 

Najprej moramo definirati zahteve 


Vsako načrtovanje se seveda začne z definiranjem zahtev, ki je izjemno pomemben del načrtovanja, saj napačno definiranje privede do neustreznega delovanja vmesnika. Zato je pomembno odlično poznavanje uporabnika in njegovo obnašanje. Gre za fazo v kateri določimo zahteve katere mora uporabniški vmesnik in aplikacija izpolnjevati. Obenem ne gre pozabiti tudi na zahteve izvajalca aplikacije ali naprave. Lokacija razvojnih orodij, licenčnine za nekatera programska orodja, outsourceing,… Primer zahteve je lahko enostavna berljivost tudi za slabovidne. 

Spletne strani niso nobena izjema


Vsaka kakovostna spletna stran ima zadaj (poleg sistema za urejanje spletne vsebine) tudi načrt uporabniške izkušnje! Glede na ciljno publiko, spletne trende in želje stranke, načrtovalci spletnih strani pripravimo osnutek postavitve spletne strani, ki že vključuje vse pomembe elemente, njihov izgled, postavitev in morebitne posebnosti. Ta osnutek imenujemo mrežne strukture (wireframi), ki so osnova za delo oblikovalca in kasneje programerja. Dobro načrtovana spletna stran je učinkovita spletna stran

Za konec 


Naslednjič, ko vas bo uporabniški vmesnik pustil na cedilu, veste koga kriviti :) Da pa vaša spletna stran ne bo spravljala v obup vaših obiskovalcev, se odločite za temeljit načrt vaše spletne prisotnosti, sploh če gre za večjo spletno stran! Za več informacij nas lahko tudi pokličete na 082 001 770 ali pišete na #EM#696f646c4460626e7c6678257f64#EM#



Pripravila: Rok Gulič in Kristina Jug