Nastop na družabnih omrežjih
Imeti spletno stran ni več dovolj, potrebno je iti tja, kjer so naši kupci - na družabna omrežja!
Se vam zdi, da dogajanja na družabnih omrežjih skorajda več ne dohajate? Družabna omrežja doživljajo svoj razmah. Vsakodnevno se pojavljajo nove in nove rešitve, ljudje pa se vse bolj družimo in povezujemo preko različnih orodij.
Trenutno najbolj pomembna in aktivna omrežja so: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube in Pinterest. Poleg je seveda še malo morje drugih omrežij, in vsako od njih ima svoje specifike, svoj način komunikacije in seveda - svoje uporabnike.
Beseda o družabnih omrežjih
FACEBOOK
Facebook je največja svetovna mreža na spletu, pod svojim okriljem združuje več kot milijardo uporabnikov širom sveta. Tudi Slovenija ne zaostaja saj se lahko pohvali z več kot 880.000 uporabniki, število pa z dneva v dan narašča. Facebook omogoča zelo natančno segmentiranje ciljnih uporabnikov (po spolu, starosti, interesih, ipd.), kar pripomore k boljši komunikaciji s ciljno publiko, in razvoj drugačnih trženjskih oblik, prilagojenih Facebooku - predvsem aplikacij.
Za predstavitev na Facebooku so najprimernejša podjetja in/ali blagovne znamke, ki so namenjena končnim potrošnikom, oz. posameznikom in si želijo komunicirati s svojimi obiskovalci ter od njih dobiti povratno informacijo o zadovoljstvu z njihovim delom in kakovostjo storitev, ki jih to ponuja. Facebook namreč ni namenjen direktni prodaji – je kanal, preko katerega uporabniki (in hkrati tudi vaši potencialni kupci) spoznajo blagovno znamko, vrednote podjetja, ipd.
Za predstavitev na Facebooku so najprimernejša podjetja in/ali blagovne znamke, ki so namenjena končnim potrošnikom, oz. posameznikom in si želijo komunicirati s svojimi obiskovalci ter od njih dobiti povratno informacijo o zadovoljstvu z njihovim delom in kakovostjo storitev, ki jih to ponuja. Facebook namreč ni namenjen direktni prodaji – je kanal, preko katerega uporabniki (in hkrati tudi vaši potencialni kupci) spoznajo blagovno znamko, vrednote podjetja, ipd.
LINKEDIN
LinkedIn je družabno omrežje, ki je predvsem primerno za poslovni nastop. Tu se zbirajo podjetniki, ki preko življenjskih in poslovnih izkušenj in zanimanj iščejo druge osebe, ki jih zanimajo. LinkedIn je idealen za visoko strokovna in poslovna podjetja.
YOUTUBE
YouTube je popularna internetna stran za izmenjavo videoposnetkov. Te uporabniki lahko pregledujejo, komentirajo in ocenjujejo. You Tube je lahko dober kanal, preko katerega naročnik deli delček svojega znanja. Oblikuje se serija video posnetkov, ki se uporablja tudi za komuniciranje preko ostalih družabnih omrežjih.
PINTEREST
Pinterest je družabno omrežje, kjer gre za nekakšno osebno oglasno desko, na katero se pripenjajo zanimive fotografije in drug slikovni material, ki se najde na spletu. Vsak uporabnik ustvari svoje table (board), ki jih uredi po tematiki, ki mu je blizu (npr. recepti, zanimive fotografije, oblačila, poročne želje, knjige, oprema za stanovanje, frizure, ideje za ustvarjanje,…). Na te table nato pritrdi (pin) različne slikovne povezave do člankov, na katere naleti na spletu ali pri ogledovanju profilov drugih uporabnikov Pinteresta. Table so vidne vsem uporabnikom, in če jim je vsebina všeč, se lahko odločijo, da sledijo vsem tablam uporabnika ali pa zgolj določeni zbirki. Pinterest je odličen za vse, ki jih pritegne vizualni svet.
TWITTER
Twitter je socialno omrežje in storitev, ki omogoča mikro blog strani. Uporabnikom omogoča, da berejo in pošiljajo kratka sporočila drugače znana kot twiti (Tweets). Twiti so pisna sporočila, dolga največ 140 znakov, nekakšna spletna SMS-sporočila, ki se prikažejo na avtorjevem profilu in jih lahko preberejo vsi, ki mu sledijo, ali pa tudi vsi drugi tviteraši, odvisno od tega, ali ima uporabnik svoj profil odklenjen ali zaklenjen. Twitter velja za družabno omrežje, kjer se izoblikujejo mnenja. Minimum, ki bi ga morala upoštevati vsa podjetja, je spremljanje, kaj uporabniki Twitterja menijo o vaši blagovni znamki. Le tako se boste lahko odzvali in pomagali mnenje spremeniti v vaš prid.
Pinterest je družabno omrežje, kjer gre za nekakšno osebno oglasno desko, na katero se pripenjajo zanimive fotografije in drug slikovni material, ki se najde na spletu. Vsak uporabnik ustvari svoje table (board), ki jih uredi po tematiki, ki mu je blizu (npr. recepti, zanimive fotografije, oblačila, poročne želje, knjige, oprema za stanovanje, frizure, ideje za ustvarjanje,…). Na te table nato pritrdi (pin) različne slikovne povezave do člankov, na katere naleti na spletu ali pri ogledovanju profilov drugih uporabnikov Pinteresta. Table so vidne vsem uporabnikom, in če jim je vsebina všeč, se lahko odločijo, da sledijo vsem tablam uporabnika ali pa zgolj določeni zbirki. Pinterest je odličen za vse, ki jih pritegne vizualni svet.
Twitter je socialno omrežje in storitev, ki omogoča mikro blog strani. Uporabnikom omogoča, da berejo in pošiljajo kratka sporočila drugače znana kot twiti (Tweets). Twiti so pisna sporočila, dolga največ 140 znakov, nekakšna spletna SMS-sporočila, ki se prikažejo na avtorjevem profilu in jih lahko preberejo vsi, ki mu sledijo, ali pa tudi vsi drugi tviteraši, odvisno od tega, ali ima uporabnik svoj profil odklenjen ali zaklenjen. Twitter velja za družabno omrežje, kjer se izoblikujejo mnenja. Minimum, ki bi ga morala upoštevati vsa podjetja, je spremljanje, kaj uporabniki Twitterja menijo o vaši blagovni znamki. Le tako se boste lahko odzvali in pomagali mnenje spremeniti v vaš prid.
INSTAGRAM
Instragram je omrežje, ki temelji na objavljanju fotografij in videoposnetkov. Primerno je za vse, ki izkoriščajo moč vizualnega sporočila, kar v turizmu zagotovo velja. Za fotografije je značilno, da so pravokotne oblike in velikokrat obdelane s posebnimi filtri za vizualne učinke.