Spletna stran - ogledalo našega posla


Ali ste se kdaj vprašali, kako drugi dojemajo vaš posel in kako se predstavljate v javnosti? Ste s svojo podobo v celoti zadovoljni? Imate čedne vizitke z logotipom, skladne dopisne liste, račune in celo pisemske ovojnice. Kaj pa vaša spletna stran? Ali tudi ta celovito nadaljuje vaš nastop in vas ponosno predstavlja vašim kupcem?

Internet 20 let kasneje


Izkušnje namreč kažejo, da mnogi podjetniki in obrtniki še vedno menijo, da je čisto dovolj, da imajo na spletu na voljo zgolj svoj kontakt in da jih bodo kupci preko tega kontakta že našli, poklicali ali celo sklenili posel.

Žal še vedno vlada splošno prepričanje, da spletna stran ni nujno potrebna, ampak je kvečjemu strošek, ki nam ničesar ne prinaša, ampak je nekaj, kar pač moramo imeti, ker so nam desetletje vsi govorili, da “če nas ni na spletu, ne obstajamo!”

Bi se lahko bolj motili?

Podoba posla na spletu


Ampak vrnimo se k podobi naše spletne strani. Poslovneži in obrtniki se velikokrat potrudijo imeti čedne in skladne vizitke in dopise – saj je to tisto, kar njihovi poslovni partnerji prejmejo od njih. Pri tem pa pozabijo, da je spletna stran še eno orodje komuniciranja, ki poslovnim partnerjem tudi sporoča naš posel in našo identiteto!

Ponudnikov spletnih strani je danes veliko – razlikujejo se tako po cenah kot nivoju storitev, pri čemer je to dvoje največkrat povezano. Povedano preprosto – manj daš, manj imaš. Danes so še vedno priljubljene nizkocenovne spletne strani, ki največkrat vključujejo vnaprej pripravljene grafične predloge, ki omogočajo le malo prilagoditev podobe spletne strani naši poslovni identiteti in omejeno samostojno posodabljanje strani. Če torej imamo slogovno skladne dopise, račune in vizitke, je edino prav, da temu sledi tudi spletna stran!


Slike, ki sprožajo čustva


Če na hitro preletimo spletne strani slovenskih podjetnikov in obrtnikov tako hitro opazimo, da jih večina še vedno predstavi zgolj kratko informacijo o podjetju, kontaktne podatke, mogoče kratko tekstovno predstavitev izdelkov ali storitev. S tem pa izgubijo odlično priložnost prodaje!

Kaj je namreč bistveno za prodajo? Dobre in kakovostne informacije o izdelku / storitve in slike! Slika pove tisoč besed in slike prodajajo! Zato se splača investirati v dober nabor kakovostnih slik, ki bodo naše izdelke/storitve predstavile na najboljši način. Slike nosijo sporočila in sprožajo čustva (včasih tudi močna) pri kupcih. Slika je tista, ki bo pri uporabniku lahko sprožila misel “to hočem!”.

Pomemben sklop na spletu je tudi predstavitev novosti - to so lahko novi izdelki / storitve, novosti na našem poslovnem področju, novi trendi ali novosti v našem podjetju. Bolj kot se namreč osebno izpostavimo (posel smo namreč ljudje!), bolj se bodo kupci povezali in poistovetili z nami! Pomembno pri tem sklopu je, da pazimo, da naše novosti niso stare leto dni in več, ampak vsebine dejansko posodabljamo!



Novodobno komuniciranje s kupci


Splet je prešel meje funkcije predstavitve informacij in se danes močno prepleta s prodajo (pomen pozivov k akciji!) ter omogoča dvostransko komunikacijo (ponudnik - uporabnik). Revolucija družabnih omrežij je prinesla nov koncept komunikacije med uporabniki, sedaj pa uporabniki ta način komunikacije pričakujejo tudi na drugih področjih spleta! Dobro ozaveščeno podjetje bo zato sledilo temu trendu, prilagodilo spletni nastop in se tako približalo uporabnikom.

Danes so zato integracije spletnega mesta z družabnimi omrežji postale vsakdanje. To pomeni, da je bodisi omogočeno deljenje naših vsebin na družabnih omrežjih, všečkanje (like), ali celo prijava v zaščitene vsebine strani preko enotnega dostopa družbenega omrežja (primer: Facebook login – v spletno stran se prijavimo z uporabniškim imenom in geslom Facebooka, in nato na spletni strani nastopamo z identiteto, kot jo imamo na Facebooku - slika, ime, priimek). To je pribljubljeno predvsem zato, ker se uporabniki na ta način izognejo številnim profilom in dostopom na različnih spletnih straneh, ampak uporabljajo enotnega.


Ste že posodobili vaš nastop na spletu?


Zavedati se moramo, da predstavlja splet danes nov prodajni kanal, ki lahko doseže bistveno večjo ciljno skupino ljudi za manj denarja (kot npr. navadna trgovina ali prodaja po klasični pošti). Če prodajamo izdelke, je zato nesmiselno tega kanala ne izkoristiti v celoti, saj se tako odpovedujemo delu prihodkov, ki je lahko bistven.

Kot prodajni kanal pa ni mišljena zgolj neposredna prodaja izdelkov, saj lahko recimo tudi dobra predstavitev storitev na spletu prinese nove kupce, ki jih navduši vaša spletna predstavitev in celovit nastop.


Kako naprej?


V Editorju dobro poznamo nove trende in dobre prakse na spletu. V kolikor si želite svetovanja glede vašega spletnega nastopa, vam lahko pomagamo. Pišite nam na #EM#696f646c4460626e7c6678257f64#EM# ali pokličite nas na 082 001 770.


Kristina Jug

Vodja marketinga
vse zgodbe tega avtorja