Love4Home by Harvey Norman


Napredna večjezična spletna trgovina za hišni dekor, podprta z odprtokodnim ERP sistemom.

NAROČNIK: 

Harvey Norman je avstralsko podjetje, ki ima v lasti več kot 300 poslovalnic Harvey Norman po vsem svetu. V Sloveniji so že več kot 10 let prisotni na trgu in sicer na petih lokacijah, v Ljubljani, kjer je osrednja poslovalnica, v Kopru, Novem mestu, Celju in Mariboru. Harvey Norman je trgovina, ki potrošnikom nudi vse kar potrebujejo za kakovosten in moderen dom. Ponudba je razdeljena na več oddelkov, kjer kupci lahko izbirajo med izdelki pohištva, spalnic, kuhinj, avdio-video izdelkov, računalništva ter različno belo tehniko.
 

IZZIV:

Pri podjetju Harvey Norman so se odločili, da bodo izvedli testni projekt za ugotavljanje priložnosti, ki jo ponuja spletna tehnologija v njihovi panogi. S tem projektom bi se osredotočili zgolj na pohištvo, notranjo dekoracijo in dodatki za dom vodilnih mednarodnih blagovnih znamk. Njihova osnovna predpostavka je bila, da želijo ustvariti več različnih spletnih trgovin za prodajo izdelkov posamezne panoge, ki bi se prodajala vsaka zase, hkrati pa bi bila vsaka vertikalno povezana z drugo. Tako bi bila ustvarjena trgovina za pohištva, trgovina za ogledala, trgovina za dekoracijo doma, trgovina za luči itd.

REŠITEV:

Na osnovi te predpostavke smo pripravili osnutek blagovne znamke, ki je prav kmalu postal tudi končni rezultat. Najprej je nastala ideja I(love)MyHome po konceptu ideje, ki smo ga ponovili iz blagovne znamke oziroma logotipa I(love)NY, ki je svetovno poznan že skoraj 40 let za promoviranje turizma v New Yorku. Osnovna ideja je izhajala iz logotipa, ki je vseboval simbol srčka, številko 4 in hiško. Da smo za to blagovno znamko pripravili neko marketinško obliko, smo logotip spremenili v besede in tako se je izoblikovala blagovna znamka Love4Home.  Za končno oblikovanje logotipa pa je poskrbel Harvey Norman sam. 

To ime smo izbrali tudi iz dodatnega razloga vertikalnih trgovin. Love4Home je bil v osnovi blog, kjer bi si ljudje izmenjali mnenja in izkušnje na temo pohištva ter dekoracije doma. Spletna stran je poleg bloga Love4Home vsebovala več vertikalnih trgovin, katere so vsaka imela svojo blagovno znamko in svoj logotip. Znotraj Editorja smo se odločili za dodaten razvoj na naši infrastrukturi, ki je omogočil izdelavo tako imenovanega koncepta multi-store trgovine, ki je tudi neke vrste naš »trademark«. Multi-store trgovina omogoča, da se lahko ustvari več spletnih trgovin, ki delujejo vsaka zase s svojo vertikalo ampak ker so med seboj povezane, lahko kupec kupuje iz več teh trgovin hkrati. Na ta način lahko kupi en izdelek v eni spletni trgovini, drug izdelek v drugi ampak se mu vsi izdelki prikažejo v skupni košarici. Postopek nakupa je enoten, kljub temu da vsaka trgovina deluje vsaka zase, vsaka v svoji vertikali. Za take vrste trgovine je zelo pomembno, da tudi Google indeksira vsako trgovino posebej, ne pa kot celoto.

V nekem trenutku pa smo ugotovili, da multi-store trgovina povleče za seboj nekaj izzivov pri prenosu podatkov med samimi trgovinami, tako je Harvey Norman preko analiz Google analitika ugotovil, da je iz vidika marketinga in tehničnih zahtev, bistveno lažje upravljati le z eno spletno trgovino, kjer so vsi izdelki na enem mestu in klasično urejeni kot pa z več vertikalnimi spletnimi trgovinami. Zaradi tega, so se v podjetju odločili, da iz multi-store trgovine preidejo v single-store trgovino. V Editorju smo zato ustvarili povsem novo spletno trgovino za katero smo na novo zapisali skoraj vse kode, preuredili smo design in na novo nastavili vso logiko. Celotna spletna trgovina je prilagojena za mobilno uporabo, ki se jo je lahko še dodatno optimiziralo v trenutku, ko smo prešli v single-store trgovino. Harvey Norman ocenjuje, da imajo več kot polovico uporabnikov oziroma kupcev, ki se za izbiranje njihovih izdelkov poslužujejo mobilnih naprav, zato je mobilna uporaba bistvenega pomena. Spletna trgovina deluje v dveh jezikih, nemščini in angleščini. V trenutku, ko smo prešli v single-store trgovino, smo pridobili dodatne funkcionalnosti, predvsem možnost filtriranja vseh izdelkov znotraj ene trgovine tako po kategorijah kot po lastnostih hkrati.

Trendovsko nakupovanje

Ker je nakupovanje hišnega dekorja predvsem čustven proces, smo v sklopu spletne trgovine postavili tudi Love4home Magazine, kateri omogoča naročniku samostojno urejanje in objavljanje člankov iz področja hišnega dekorja. To vključuje tako nasvete za hišno dekoracijo, kot tudi prispevke o modnih trendih in videoposnetke. Vse to pripomore k boljši vidljivosti portala v iskalnih omrežjih kot je npr. Google s pomočjo tehnik optimizacije za iskalnike. Poleg tega je Magazine popolnoma združen z nakupovalno izkušnjo, saj se poleg članka pojavljajo relevantne povezave do artiklov, ki so povezani z vsebino člankov. Na takšen način lahko obiskovalec enostavno preide iz lahkotnega branja do nakupa v par klikih.

Postavitev informacijskega sistema OpenERP – Odoo

Vse ustvarjene trgovine smo povezali z enotnim ERP sistemom OpenERP (Odoo), v katerem smo postavili celotno poslovanje vseh spletnih trgovin in s tem smo informatizirali celoten oddelek Love4Home. Le ta je v nekem trenutku postal neke vrste majhno start-up podjetje s svojimi prostori in zaposlenimi znotraj velikega podjetja Harvey Norman. To pomeni, da smo postavili samostojen ERP informacijski sistem za samodejno izdelavo dokumentov, računov, dobavnic, beleženja zalog, skladiščenja, CRM, računovodstva z izvozom v centralni računovodski sistem, povezavo z dostavnimi službami in mnogo več.  S prenovo spletne trgovine v single-store trgovino smo celoten Odoo informacijski sistem z vsemi povezavami ohranili, omogočili pa smo še druge dodatne funkcionalnosti.

OpenERP (Odoo) informacijski sistem je postavljen in povezan s trgovino, kar pomeni, da v bilo kateri trgovini je naročilo oddano, se to naročilo prenese v enoten sistem, kjer ga podjetje odda naprej dobaviteljem, v kolikor tega izdelka nimajo na zalogi. S prejetim naročilom se trgovina preko sistema poveže tudi s plačilnim sistemom MyPayments, kateri poskrbi, da vsa plačila preidejo na banko ne glede na to katero plačilno sredstvo je uporabljeno..

V podjetju Harvey Norman razpolagajo z omejeno zalogo ponujenih artiklov, zato z njihovimi dobavitelji po Evropi izvajajo tako imenovani »drop shipping« ter "cross docking" sistem dostavljanja, kar pomeni, da naročeni izdelek pošljedobavitelj naravnost do kupca.  Zaradi takega načina dostavljanja so v vsaki državi, kjer imajo dobavitelja ustvarili tudi svojo davčno številko. Na ta način so optimizirali čas potreben za dostavo in tudi stroške. Zaradi tega smo tudi OpenERP (Odoo) informacijski sistem zasnovali tako, da podjetju omogoča poročanje o obračunanem DDV-ju prodanega blaga. Iz baze OpenERP (Odoo) se podatke obračunanega DDV-ja izvozi in poročilo pošlje vsaki državi, kjer je ustvarjena davčna številka. 

Končni rezultat

V Editorju smo za Harvey Norman Trading postavili eno od naprednejših spletnih trgovin v Evropi, na kateri je mogoče kupovati v 2 jezikih skoraj 10.000 artiklov za dom. Celoten proces nakupa artiklov je popolnoma avtomatiziran, tako da ima naš naročnik s prodajnim procesom kar se da malo dela. Celota je povezana v sodobni, spletni ERP sistem kateri komunicira tako s centralnim korporativnim računovodskim sistemom, kot z množico zunanjih dobaviteljev in dostavnih služb. Love4home je danes ena redkih realnosti v Evropi, ki vsak artikel ne glede na dimenzijo ali težo dostavi do kupca v par dneh, ne glede na to v kateri državi kupec živi in vedno za isto ceno. 

Love4home, enostavno spletno nakupovanje hišnega dekorja s ponosom izdelan v Editorju.